10 συμβουλές για υγιή και όμορφα πόδια

Τα πόδια μας είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος του σώματός μας. Στηρίζουν το σώμα μας, ενώ καταπονούνται σε μεγάλο βαθμό σε κάθε τους κίνηση, επειδή σηκώνουν το σωματικό μας βάρος.

Υπολογίζεται ότι περίπου ένα 60 με 70% του παγκόσμιου πληθυσμού υποφέρει από βαριά και κουρασμένα πόδια.

Αυτή η κατάσταση δυσφορίας φαίνεται να αφορά άνδρες και γυναίκες, ενώ χειροτερεύει με την ηλικία. Δεν αποτελεί έκπληξη επομένως, ότι 7 στις 10 γυναίκες παραπονιούνται για κουρασμένα και βαριά πόδια.

Είναι λοιπόν σημαντικό να φροντίζουμε και να προστατεύουμε τα πόδια μας υιοθετώντας έναν υγιεινό τρόπο ζωής, έτσι ώστε να τα βοηθήσουμε να παραμένουν υγιή, δυνατά και όμορφα.

Ακολουθείστε λοιπόν τις παρακάτω συμβουλές για να ενισχύσετε την υγεία και την εμφάνιση των ποδιών σας:

1. Βάλτε την άσκηση και το stretching στη ζωή σας: Η τακτική άσκηση βοηθά το σώμα σας να παραμένει υγειές. Το stretching μετά την άσκηση επίσης είναι σημαντικό και ενισχύει την αιματική ροή. Κάποια είδη γυμναστικής που ενισχύουν την κυκλοφορία είναι το κολύμπι, το περπάτημα, το ποδήλατο και το τρέξιμο.

2. Ελέγξτε το σωματικό σας βάρος: Η παχυσαρκία έχει συνδεθεί με την οστεοαρθρίτιδα, η οποία επηρεάζει ισχία και γόνατα. Επίσης, το αυξημένο σωματικό βάρος δυσκολεύει τη φλεβική κυκλοφορία και μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση κιρσών (διασταλμένες επιφανειακές φλέβες). Περίπου μία στις τρείς γυναίκες υποφέρει από κιρσούς.

3. Αποφύγετε το κάθισμα και την ορθοστασία για μεγάλα χρονικά διαστήματα: Το κυκλοφορικό μας σύστημα βελτιώνεται με την φυσική δραστηριότητα, οπότε, κάντε διαλλείματα! Σηκωθείτε! Κάντε ένα σύντομο περίπατο, ανεβείτε τα σκαλιά αντί να χρησιμοποιήσετε τον ανελκυστήρα, μετακινηθείτε γύρω από το σπίτι ή το γραφείο σας. Αποφύγετε την πολύωρη ορθοστασία και το πολύωρο κάθισμα, καθώς αυτό μπορεί να αυξήσει το βάρος και το πρήξιμο στα πόδια.

4. Βάλτε ψηλά τα πόδια σας: Για να βοηθήσετε το φλεβικό σας σύστημα, κρατήστε τα πόδια σας ψηλά χρησιμοποιώντας ένα μαξιλάρι όταν κάθεστε στον καναπέ σας ή ξαπλώνετε στο κρεβάτι σας στο σπίτι. Στο γραφείο επίσης, μπορείτε να έχετε ένα σκαμνί ανάπαυσης ποδιών κάτω από την επιφάνεια εργασίας σας.

5. Κάνετε δροσερά ντους για να αναζωογονήσετε τα πόδια σας μετά από μία κουραστική μέρα. Αποφύγετε την παρατεταμένη έκθεση στη ζέστη, όπως τα πολύ ζεστά μπάνια, την ηλεκτρική κουβέρτα στον ύπνο, τον ήλιο και τη σάουνα, καθώς η υπερβολική ζέστη προκαλεί τη διαστολή των φλεβών σας και στη συνέχεια πρήξιμο στα πόδια σας.

6. Παραμείνετε ενυδατωμένοι: Πίνετε νερό. Το νερό όχι μόνο σας κρατά ενυδατωμένους, αλλά βοηθά στην αποβολή των τοξινών. Αυτές οι τοξίνες συμβάλλουν στην εμφάνιση της κυτταρίτιδας.

7. Μασάζ: Μετά το μπάνιο σας αφιερώστε λίγο χρόνο και κάνετε μασάζ στα πόδια σας χρησιμοποιώντας ενυδατική σώματος ή κάποιο έλαιο. Το μασάζ βελτιώνει την κυκλοφορία.

8. Κάνετε στεγνό βούρτσισμα: Το ξηρό απαλό βούρτσισμα στους μηρούς, θα αυξήσει την κυκλοφορία του αίματος και θα ενισχύσει το λεμφικό σας σύστημα. Αυτό θα βοηθήσει την αποβολή των τοξινών και την πρόληψη ή βελτίωση της κυτταρίτιδας.

9. Φορέστε ειδικές κάλτσες συμπίεσης: Αυτό θα υποστηρίξει τις φλέβες των ποδιών σας και θα ενισχύσει την φλεβική κυκλοφορία. Φορώντας τις κάλτσες συμπίεσης όποτε μπορείτε, μειώνετε επίσης το πρήξιμο και τον πόνο στα πόδια σας. Οι κάλτσες συμπίεσης συνιστώνται επίσης κατά τη διάρκεια πολύωρων ταξιδιών.

10. Θεραπεύστε τους Κιρσούς σας και τις Ευρυαγγείες σας: Οι κιρσοί είναι αντιαισθητικοί και μπορεί να γίνουν επώδυνοι και επικίνδυνοι. Το αυξημένο σωματικό βάρος και η εγκυμοσύνη μπορεί να κάνει την κατάσταση χειρότερη. «Το σημαντικότερο όλων είναι να έχετε μια σωστή διάγνωση και αξιολόγηση των κιρσών σας με τη χρήση υπερήχου Triplex.

Έπειτα θα συζητήσουμε ποια θεραπευτική μέθοδος είναι η καταλληλότερη για το πρόβλημά σας», εξηγεί ο Δρ. Βαλσάμης από τα ιατρεία Valsamis Veins.

Η θεραπεία της Ευρυαγγείας είναι επίσης πολύ σημαντική. Βελτιώνει την εικόνα του ποδιού σας και την ψυχολογία σας. Διώχνει τα συμπτώματα και βελτιώνει την επιδερμική κυκλοφορία. Η βελτίωση της κυκλοφορίας αυξάνει την αιμάτωση και οξυγόνωση της επιδερμίδας σας, με αποτέλεσμα να βελτιώνονται τα σημάδια χαλάρωσης και κυτταρίτιδας που πιθανόν να συνυπάρχουν.

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με την υγεία των ποδιών σας και τους κιρσούς κλείστε ραντεβού με τον Δρ. Βαλσάμη.